Η στάση των γονιών απέναντι στα Μαθηματικά περνάει ασυναίσθητα και στα παιδιά τους!

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest

Η στάση των γονιών απέναντι στα Μαθηματικά περνάει ασυναίσθητα και ...

 

Άρθρο της  Ρεβέκας Θεοδωροπούλου
M.Sc. Μαθηματικός

Τι είναι λοιπόν τα Μαθηματικά για τον καθένα από εμάς και πως αυτό μπορεί να επηρεάσει τους γύρω μας; Έχοντας ασχοληθεί με το θέμα διεξοδικά μπορώ να πω ότι οι απόψεις για τη συγκεκριμένη επιστήμη είναι περίπου ίδιες και κυρίως αρνητικές.

Οι περισσότεροι έχουν μια άσχημη μαθηματική εμπειρία από τα σχολικά ή ακόμα και τα φοιτητικά τους χρόνια και συζητώντας για αυτό μεταφέρουν την αρνητική τους γνώμη στους γύρω τους. Όταν βέβαια αυτή η ανταλλαγή απόψεων γίνεται μεταξύ ενηλίκων δεν είναι ιδιαίτερα επιλήψιμο και έτσι δεν υπάρχει και λόγος περαιτέρω ενασχόλησης με το θέμα.

Αυτό που θα μας απασχολήσει στην προκειμένη περίπτωση είναι όταν οι γονείς κάνουν τέτοιου είδους συζητήσεις μπροστά στα παιδιά τους. Η Rachel Hosie, σε άρθρο της στην εφημερίδα «Independent» σημειώνει ότι μεγάλο μερίδιο ευθύνης στην αρνητική στάση των παιδιών απέναντι στα Μαθηματικά έχουν συχνά οι γονείς τους.

Όταν λοιπόν οι απόψεις των γονιών για τα Μαθηματικά είναι καλές, τότε καλό είναι να μιλούν με ενθουσιασμό για αυτά στα παιδιά τους, να φροντίσουν να τους προϊδεάσουν θετικά ώστε η πρώτη τους επαφή να μην αποβεί μοιραία, να προσπαθήσουν να τους δείξουν την όμορφη πλευρά αυτής της παρεξηγημένης, κατ’ εμέ τουλάχιστον, επιστήμης και φυσικά να παρουσιάζουν και να συσχετίζουν τα Μαθηματικά και την καθημερινότητα των παιδιών.

Στην περίπτωση που οι γονείς βλέπουν τα Μαθηματικά από τη συνηθισμένη αρνητική πλευρά, είτε γιατί δεν τα πήγαιναν ποτέ καλά στο σχολείο είτε γιατί έχουν μια κακή εμπειρία με τον δάσκαλο των Μαθηματικών τους στη σχολική ή μετέπειτα πορεία τους καλό είναι να φροντίσουν να μην το μεταδώσουν αυτό στα παιδιά τους. Υπάρχουν αρκετοί τρόποι για αυτό … εφόσον δεν μπορούν να μιλήσουν με καλά λόγια για τα Μαθηματικά, αρκεί να αφήσουν τα παιδιά τους να ανακαλύψουν μόνα τους την ομορφιά και τη μαγεία του κόσμου των Μαθηματικών και να σχηματίσουν τη δική τους γνώμη για αυτά.

Τι θα μπορούσαν λοιπόν να κάνουν για αυτό το σκοπό; Να δίνουν στα παιδιά τους παιχνίδια με εκπαιδευτικό περιεχόμενο, όπως παζλ ή γεωμετρικά σχήματα, επιτραπέζια παιχνίδια, σκάκι ή παιχνίδια γνώσεων ανάλογα με την ηλικία κάθε παιδιού ή ακόμα οτιδήποτε μπορεί να έχει σχέση με αριθμούς ώστε τα παιδιά να συνδέσουν τα Μαθηματικά με το παιχνίδι και την ευχαρίστηση πριν ακόμη μάθουν τι ακριβώς είναι.

Φυσικά και δεν υποστηρίζουμε ότι αυτά και μόνο είναι αρκετά για να συμπαθήσει ή να αντιπαθήσει κάποιος τα Μαθηματικά, είναι όμως μια πρώτη άποψη που σχηματίζει ένα παιδί και αυτό ίσως να το ακολουθεί σε όλη τη μετέπειτα ζωή του. Έχει παρατηρηθεί και το γνωρίζουμε όλοι μας άλλωστε και από προσωπική πείρα ότι τα παιδιά μιμούνται τους γονείς τους, στις κινήσεις τους, στον τρόπο που συμπεριφέρονται ακόμα φτάνουν σε σημείο να υιοθετούν και τις απόψεις τους.

Αυτό λοιπόν που θέλουμε να προτείνουμε σε όλους τους γονείς, τους παππούδες αλλά και σε οποιονδήποτε έρχεται σε επαφή με μικρά παιδιά είναι να προσέχουν τον τρόπο που εκφράζονται για τα Μαθηματικά, για το διάβασμα αλλά και για το σχολείο γενικότερα.

Η συμβουλή μας; Παροτρύνετε τα παιδιά σας να γνωρίσουν τον υπέροχο κόσμο των Μαθηματικών και να τον αγαπήσουν, βοηθήστε τα να μάθουν να αγαπούν τα βιβλία και το διάβασμα και τα οφέλη που θα έχουν από αυτά θα τα βλέπετε μέρα με τη μέρα καθώς θα μεγαλώνουν.

0/5 (0 Reviews)

Μοιραστείτε το!

Share on facebook
Share on twitter